
Microsoft błyszczy na giełdzie
3 grudnia 2015, 11:50Microsoft stał się ponownie gwiazdą giełdy. Strategia przyjęta przez Satyę Nadellę spowodowała wzrost zainteresowania akcjami koncernu z Redmond. Tylko w bieżącym roku ich cena wzrosła o 18%

Infekuje komputer bez zapisywania plików na HDD
4 września 2017, 09:18Firma Trend Micro odkryła szkodliwe oprogramowanie, które w czasie infekcji nie zapisuje żadnych plików na twardym dysku. Przez to trudniej jest je wykryć i przeanalizować. Początkowo eksperci nie wiedzieli, w jaki sposób szkodliwy kod jest rozpowszechniany. Odkryto jednak, że infekcja rozpoczyna się od klipsu USB.

Dziewczęta i chłopcy w różnym wieku odczuwają negatywny wpływ mediów społecznościowych
1 kwietnia 2022, 12:53Chłopcy i dziewczęta mogą w różnym wieku odczuwać negatywne skutki używania platform społecznościowych, wynika z badań przeprowadzonych przez międzynarodową grupę ekspertów. Z badań opublikowanych na łamach Nature Communications wynika, że u dziewcząt negatywny związek pomiędzy używaniem platform społecznościowych a satysfakcją z życia pojawia się w wieku 11-13 lat, u chłopców zaś w wieku 14-15 lat
Gry dla posiadaczy platformy Viiv
3 listopada 2006, 14:23Firmy Intel i Verizon poinformowały o rozpoczęciu programu, w ramach którego Verizon umożliwi posiadaczom intelowskiej platformy Viiv pobieranie gier z Sieci. Właściciele Viiv mogliby wykorzystywać swoje odbiorniki telewizyjny do grania.

Ruszyła masowa produkcja 60-nanometrowych kości DRAM
4 marca 2007, 11:23Samsung Electronics rozpoczął masową produkcję pierwszych w historii 1-gigabitowych kości DDR2 wykonanych w technologii 60 nanometrów. Wdrożenie nowego procesu technologicznego oznacza 40% wzrost wydajności produkcji w porównaniu z technologią 80 nanometrów.
Nokia i Microsoft razem
6 sierpnia 2007, 11:36Nokia ogłosiła, że ma zamiar wykorzystać opracowane przez Microsoft technologie DRM do ochrony treści przechowywanych w telefonach komórkowych. Fińska firma kupi licencję na technologię PlayReady i wbuduje ją we własne oprogramowanie S60.

Wielka strata Mozilli
11 grudnia 2008, 18:26Window Snyder, odpowiedzialna w Mozilla Foundation za kwestie bezpieczeństwa, odchodzi z pracy. Osoba, która stała się nieoficjalną twarzą twórców Firefoksa poinformowała o tym na swoim blogu.

Ile kosztuje brute force
4 listopada 2009, 11:40Eksperci z firmy Electric Alchemy pokusili się o oszacowanie nie tylko kosztów złamania hasła metodą brute force, ale również oceny, w jaki sposób wykorzystanie najnowszych technologii wpływa na ich obniżenie.

Zapowiedź rewolucji: Steam dla Linuksa
13 maja 2010, 10:02Valve Corporation udostępniła dzisiaj Steam dla systemu Mac OSX i potwierdziła krążące od dwóch lat pogłoski o trwających pracach nad Steam dla Linuksa. To jedna z najważniejszych wiadomości dla fanów opensource'owego systemu, którzy chcieliby wykorzystać go również do celów rozrywkowych.

Intel zapłaci Nvidii 1,5 miliarda USD
11 stycznia 2011, 13:04Intel w ciągu najbliższych pięciu lat zapłaci Nvidii 1,5 miliarda dolarów w ramach umowy o wymianie licencji na patenty. Ugoda kończy kilkunastomiesięczny spór pomiędzy firmami.